ASIAKASTYYTYVÄISYYS 9.1/10

ASIAKASTYYTYVÄISYYDEN HUIPPUARVOSANASTA HUOLIMATTA PALVELUIDEN KEHITTÄMINEN JATKUU

Kiitos asiakkaillemme, jotka antoivat meille asiakastyytyväisyyskyselyssä arvosanaksi mahtavan 9.1/10 (kysely toteutettiin lokakuussa 2022, arvosteluasteikko oli 0-10, vastausprosentti 50 %). Parannettavaa kuitenkin löytyy ja palveluiden kehittäminen meillä jatkuu. Itse uskon, että viestintää parantamalla pääsemme monissa asioissa kohti entistä parempaa palvelua. Asiakkaita on siis jatkossa syytä kuunnella entistäkin herkemmällä korvalla.

YKSIKIN TYYTYMÄTÖN ASIAKAS ON LIIKAA

Asiakastyytyväisyys syntyy sadoista ja tuhansista jokapäiväisistä asiakaskohtaamisista. Aina me ihmiset välillä mokataan ja se on ihan ok. Anteeksipyyntö, nopea puuttuminen laatupoikkeamaan ja asian ripeä selvittäminen asiakkaan kanssa yleensä auttavat korjaamaan tilanteen. Yksikin tyytymätön asiakas on silti liikaa ja siksi asiakastyytyväisyyttä on tutkittava hieman tarkemmin.

Tässä asiakastyytyväisyyskyselymme tulokset eri osa-alueittain:
– Varastokäsittelyn laatu 9/10
– Huolitsijoiden ammattitaito  9,2/10
– Ystävällinen asiakaspalvelu 9,5/10
– Joustaminen (esim. pyhätyöt, ylityöt) 8,8/10
– Johdon asiantuntemus 9,4/10
– Johto/myynti reagoi nopeasti kyselyihin 9,3/10
– Reklamaatioiden käsittely 8,8/10
– Kuinka todennäköisesti suosittelet Cargo Handling Groupia verkostollesi? 9,5/10 

LISÄÄ JOUSTAMISTA JA REKLAMAATIOIDEN KÄSITTELYYN PARANNUSTA

Heikoimmat arvosanat saimme joustamisesta (8.8/10) ja reklamaatioiden käsittelystä (8,8/10). Näiden molempien osa-alueiden parantamiseksi tarvitaan parempaa viestintää. Minkälaista joustoa asiakkaat meiltä odottavat? Tarvitaanko laajempia palveluaikoja tai palveluiden parempaa räätälöintiä asiakaskohtaisesti? Tätä aiomme kysyä asiakkailtamme. Reklamaatioiden ja kaikenlaisten laatupoikkeamien selvittämistä meidän pitää parantaa. Laatupoikkeamat tulee selvittää mahdollisimman ripeästi ja jos prosessi meistä riippumattomista asioista kestää, prosessin etenemisestä täytyy pitää asiakasta entistä paremmin informoituna. Parempi viestintä on siis lääke tähänkin.

Samankaltaiset artikkelit

  • RIIKKA HÄYRYNEN: JÄRJESTELMÄT HELPOTTIVAT HUOLINTATYÖTÄ

    TULLAUSTEN RUUHKAUTUMINEN RATKAISTIIN TÖIDEN SUUNNITTELULLA Ammattitaitoinen huolitsija osaa pitää logistiikassa langat käsissään. Hän varmistaa, että asiat tehdään oikeaan aikaan eikä turhia viivytyksiä tule. Maahantulovaiheessa lastien tullaaminen saattaa kuitenkin aiheuttaa päänvaivaa asiakkaille, kun samaan aikaan saapuvat laivat ja useiden asiakkaiden yhtä aikaa saapuvat lastit ruuhkauttavat huolitsijoiden työpöydät. Ilman tullausta lastit jäävät satamaan odottamaan. Cargo Handling Groupilla…

  • HUIPPUTULOS TRANSPELTOLAN SQAS-ARVIOINNISSA: 90 %

    TRANSPELTOLALLE MAHTAVA TULOS TURVALLISUUS- JA LAATUARVIOINNISSA Koko Cargo Handling Groupissa oli aihetta iloon huhtikuussa, kun oman kuljetusliikkeemme TransPeltolan SQAS turvallisuus- ja laatuarvioinnin tulos selvisi. Tulos oli kerrassaan mahtava: TransPeltolan toiminta täyttää SQAS-järjestelmän vaateet 90 %:sesti. Kaikkien Euroopan kuljetusliikkeiden keskiarvo on 76 %. Kolmen vuoden välein tehtävä arviointi tähtää jatkuvaan parantamiseen. TransPeltola otti kerralla ison parannusloikan…

  • OLEMME NYT MYÖS HAMINAKOTKAN SATAMASSA!

    VARASTOTILAA LAIVALLA SAAPUVALLE TRANSITO-TAVARALLE HAMINAKOTKAN SATAMASSA Cargo Handling Group on avannut varaston HaminaKotkan satamaan. Kaikenlaisen välivarastoinnin tarve on lisääntynyt viime viikkojen aikana, sillä monien asiakkaiden logistiikka on nyt suuressa muutoksessa: mietitään uusia kuljetusreittejä, kuljetusmuodon muutoksia, lastien siirtokuormauksia konteista trailereihin jne. Uuden toimipisteen avaamisella vastaamme etenkin tullivarastoinnin kasvaneeseen kysyntään. Tullivarastoinnin etuna on se, että tavaroita voidaan…

  • MIRA MYNTTINEN ON UUSI ASIAKKUUS PÄÄLLIKKÖMME

    ASIAKKUUSPÄÄLLIKKÖ VAHVISTAA CARGO HANDLING GROUPIN MYYNTIÄ Joulukuussa 2023 Cargo Handling Groupin myyntitiimiin liittyi uusi asiakkuuspäällikkömme Mira Mynttinen. ”Uskalsimme rohkeasti lähteä vahvistamaan Cargo Handling Groupin myyntiä ja asiakkuuksien hallintaa, vaikka maailmantaloudessa on nyt epävakauksia ja geopoliittisia jännitteitä. Meillä Cargolla katse on eteenpäin, kuten aina”, Cargo Handling Groupin myyntijohtaja Anu Kujansuu kertoo. Asiakkuuspäällikkö Mira Mynttinen vahvistaa omalla…

  • MITEN PÄRJÄÄMME MUUTOKSESSA?

    VAIN MUUTOS ON VARMAA Ukrainan sodan alkaminen ja siitä seurannut logistiikan muutos näkyi meidän yrityksessämme nopeasti. Ajattelin aluksi, että nyt kaikki työt loppuvat ja että miten tästä selvitään. Oma isäni on johtanut kuljetusliikettä (TransPeltola) ja ollut mukana Venäjän liikenteessä jo 1980-luvulta lähtien. Hän totesi heti, että todellakin tästä selvitään ja että ollaan sitä oltu pahemmissakin…

  • AEO:sta suurin etu on Tullin luottamus

    CARGO HANDLINGILLE AEO-VALTUUTUS Kouvola Cargo Handling Oy sai elokuussa 2025 Tullilta AEO-valtuutuksen. AEO-ohjelman tavoitteena on edistää kansainvälisten toimitusketjujen turvallisuutta. AEO-toimijana Cargo Handling Groupille tulee sekä velvollisuuksia että etuja. Yritys tekee mm. tullausten omavalvontaa ja jatkuvaa riskienhallintaa ja raportoi niistä Tullille. Yrityksen tilat ja tietojärjestelmät pitää olla turvalliset eikä ulkopuolisilla saa olla pääsyä varastoihin tai kuljetus-…