SIDE LOADER NOSTAA KONTIT OMILLA NOSTUREILLAAN

MERIKONTTIEN NOSTOT KÄTEVÄSTI ILMAN ULKOPUOLISTA NOSTOKALUSTOA

Cargo Handling Group ja oma kuljetusliikkeemme TransPeltola ovat vuosi vuodelta profiloituneet yhä selvemmin konttikuljetusten asiantuntijana. Konttikuljetuksen lisäksi tarjoamme asiakkaillemme varastologistiikan palveluita ja mm. konttien käsittelyyn ja purkamiseen liittyviä palveluita, joissa käytetään usein erikoiskalustoa. TransPeltola hankki kalustoonsa ensimmäisen side loader perävaununsa vuonna 2022. Side loader perävaunu hoitaa merikonttien nostot omilla nostureillaan eikä ulkopuolista nostokalustoa tarvita. Lue kokemuksiamme minkälaiseen käyttöön side loader soveltuu ja miksi se on ylivoimainen etenkin harvaan asutuilla alueilla.

SIDE LOADER SOPII MONEEN: TEHDASALUEILLE, RAKENNUSTYÖMAILLE, VARASTOKONTTIEN TOIMITUKSEEN

Side loader perävaunun ensimmäiset käyttövuodet ovat osoittaneet, että palvelulle on kysyntää, koska konttien nostopalvelua ei ole järkevästi saatavilla kaikkialla. Side loader konttiperävaunun omat hydrauliset nosturit mahdollistavat sen, että kontti voidaan laskea maahan, nostaa toisen auton päälle tai vaikka junavaunuun ilman erillistä nostokalustoa. Side loader sopii siis monenlaiseen kuljetustehtävään ja tietyissä paikoissa konttien käsittely ei olisi ollenkaan mahdollista ilman side loader perävaunua.

Minkälaisilla keikoilla TransPeltolan side loader on sitten ollut kuluneen parin vuoden aikana? Side loader perävaunuamme on tilattu mm. tehdasalueille kun kontteja on pitänyt toimittaa sinne varastoitavaksi tai kontteja on pitänyt siirrellä varastoalueella. Side loader on ollut monilla rakennustyömailla ja lastauspaikoilla, joissa kontin lastaus on tehty maan tasalla. Side loaderilla on toimitettu lukuisia tyhjiä kontteja yritysten ja yksityishenkilöiden pihoihin ja mm. maatiloille varastokonteiksi. Side loader perävaunumme on ADR-katsastettu, mikä on mahdollistanut vaarallisia aineita sisältävien tankkikonttien kuljetukset ja nostot.

HARVAAN ASUTUILLA ALUEILLA SIDE LOADER ON YLIVOIMAINEN

Jos käytetään side loader palvelua, asiakkaan ei tarvitse huolehtia erillisen nostokaluston hankkimisesta nostopaikalle. Etenkin kaukaisissa kohteissa ja harvaan asutuilla alueilla side loader on aivan ylivoimainen. Kun erillistä nostokalustoa ei ole saatavilla nostopaikan lähellä, nosturin tilaaminen paikalle olisi kallista. Tällaisissa tapauksissa kuljetus side loaderilla ja nosto paikan päällä perävaunun omilla nostureilla voi säästää selvää rahaa. Kuljettaja pystyy tekemään itsenäisesti kontin noston eikä ns. apumiestä tarvita. Itse nostoon menee aikaa vain 2-4 minuuttia.

TOIMINTA-ALUEEMME ON KOKO SUOMI

TransPeltolan side loaderin kotipaikka on Kotkan ja Haminan alueella, mutta toiminta-alueemme on koko Suomi. Ole yhteydessä Cargo Handling Groupin myyntiin niin suunnitellaan sinun projektiisi sopiva ratkaisu! Tutustu myös muihin TransPeltolan kuljetuspalveluihin.

Samankaltaiset artikkelit

  • KONTTIASIAKKAILLE UUSI PALVELU:
    KULJETUKSET SIDE LOADER KONTTIPERÄVAUNULLA

    ITSE LASTAAVA KONTIPERÄVAUNU (SIDE LOADER) LAAJENTAA PALVELUITAMME KONTTIKULJETUKSISSA Cargo Handling Group ja oma kuljetusliikkeemme TransPeltola ovat vuosi vuodelta profiloituneet yhä selvemmin konttikuljetusten asiantuntijana. Iso osa bisneksestämme liittyy jollain tavalla konttikuljetukseen: puramme monenlaisia bulk tuotteita paineilmalla puhaltamalla ja kippaamalla, lastaamme ja puramme kemikaaleja ja kaasuja (ADR kuljetus), HCT-yhdistelmillä kuljetamme 2 x 45’ konttia samanaikaisesti jne. Lisäksi…

  • LAATUAUDITITOINTI ON MEITÄ ITSEÄMME VARTEN

    ONNEKSI ON ISO 9001 – LAATUJÄRJESTELMÄ AUTTOI ISOSSA MUUTOKSESSA Cargo Handling Groupilla on ollut ISO 9001 laatujärjestelmä käytössä kaksi vuotta (lue aikaisempi blogipostaus johtamisjärjestelmästämme) ja huhtikuun puolivälissä 2023 ulkoinen laatuauditointi tehtiin meille neljännen kerran. Suurimmat kehut saimme mahtavasta asiakastyytyväisyyden tasosta (9.1/10). Viime vuonna tapahtui myös iso muutos: Venäjän liikenteen loppuminen pisti pelimerkit uuteen asentoon ja…

  • JUSSI TOIKAN HAASTATTELU: JOKA PÄIVÄ OPIMME UUTTA

    URAPOLKU AUTONKULJETTAJASTA LOGISTIIKKAYRITYKSEN JOHTAJAKSI Jussi Toikka (48 v.) on Cargo Handling Groupin toimitusjohtaja. Jussin urapolku on ollut värikäs, sillä hän on uransa alkuvaiheessa tehnyt töitä mm. autonkuljettajana ja varastotyöntekijänä ja edennyt myöhemmin logistiikkayrityksen johtajaksi. Jussi on edelleen tiiviisti Cargo Handling Groupin jokapäiväisessä työssä mukana: hän tapaa asiakkaita ja suunnittelee tulevia töitä. Haastattelimme Jussia ja hän…

  • ISO 9001 LAATUJÄRJESTELMÄ ON TOIMINTAMME SELKÄRANKA

    Kouvola Cargo Handling Oy:llä on kesästä 2021 lähtien ollut ISO 9001 laatujärjestelmä. Järjestelmän myötä koko henkilökuntamme on mukana kehittämässä toimintaamme ja hyviä työtapoja ja käytäntöjä on nyt dokumentoitu aikaisempaa paremmin. Myös johtamiseen on saatu järjestelmän myötä uusia ajatuksia ja sisäistä viestintää on parannettu mm. säännöllisen työryhmätyöskentelyn ja sähköisten infotaulujen avulla. Tarkastelemme omaa toimintaamme säännöllisesti ja…

  • KONTTIJUNAN LASTAUS ON TIIMIPELIÄ

    Kun kuulen junan viheltävän konttijunan lähdön merkiksi, tulee aina sama hieno tunne, että olen saanut olla mukana viemässä maailman parhaita suomalaisia vientituotteita maailmalle. Aasiaan olemme kuljettaneet mm. sahatavaraa, sellua ja pakkauskartonkia. Konttijunan koko kapasiteetti (40-60 x 40′ konttia/juna) on varattu yhdelle asiakkaalle, jolloin juna voidaan liikkuu yhtenä kokonaisuutena Vaikka konttijunan lähtö on aina aika juhlallinen…

  • KULJETTAJAHAASTATTELUT ALKAVAT: TOMI NIILO-RÄMÄ

    JUTTUSARJASSA KULJETTAJAT KERTOVAT TYÖSTÄÄN Aloitamme juttusarjan, jossa kuljettajat kertovat työstään. Haastattelemme Cargo Handling Groupiin kuuluvan kuljetusliikkeemme TransPeltolan kuljettajia ja juttelemme maantiekuljetuksista yleisesti. Julkaisemme kuljettajahaastattelut yrityksemme sosiaalisen median kanavissa Facebookissa, Instagramissa ja LinkedIn:ssä. Jutuissa kerromme kuljettajien työpäivistä, erilaisista työtehtävistä ja kalustosta. Kuljettajat kertovat myös vapaa-ajan harrastuksistaan ja mielenkiinnon kohteistaan. TransPeltola työllistää noin 45 kuljettajaa. Osa TransPeltolan…