ASIAKASTYYTYVÄISYYS 9.1/10

ASIAKASTYYTYVÄISYYDEN HUIPPUARVOSANASTA HUOLIMATTA PALVELUIDEN KEHITTÄMINEN JATKUU

Kiitos asiakkaillemme, jotka antoivat meille asiakastyytyväisyyskyselyssä arvosanaksi mahtavan 9.1/10 (kysely toteutettiin lokakuussa 2022, arvosteluasteikko oli 0-10, vastausprosentti 50 %). Parannettavaa kuitenkin löytyy ja palveluiden kehittäminen meillä jatkuu. Itse uskon, että viestintää parantamalla pääsemme monissa asioissa kohti entistä parempaa palvelua. Asiakkaita on siis jatkossa syytä kuunnella entistäkin herkemmällä korvalla.

YKSIKIN TYYTYMÄTÖN ASIAKAS ON LIIKAA

Asiakastyytyväisyys syntyy sadoista ja tuhansista jokapäiväisistä asiakaskohtaamisista. Aina me ihmiset välillä mokataan ja se on ihan ok. Anteeksipyyntö, nopea puuttuminen laatupoikkeamaan ja asian ripeä selvittäminen asiakkaan kanssa yleensä auttavat korjaamaan tilanteen. Yksikin tyytymätön asiakas on silti liikaa ja siksi asiakastyytyväisyyttä on tutkittava hieman tarkemmin.

Tässä asiakastyytyväisyyskyselymme tulokset eri osa-alueittain:
– Varastokäsittelyn laatu 9/10
– Huolitsijoiden ammattitaito  9,2/10
– Ystävällinen asiakaspalvelu 9,5/10
– Joustaminen (esim. pyhätyöt, ylityöt) 8,8/10
– Johdon asiantuntemus 9,4/10
– Johto/myynti reagoi nopeasti kyselyihin 9,3/10
– Reklamaatioiden käsittely 8,8/10
– Kuinka todennäköisesti suosittelet Cargo Handling Groupia verkostollesi? 9,5/10 

LISÄÄ JOUSTAMISTA JA REKLAMAATIOIDEN KÄSITTELYYN PARANNUSTA

Heikoimmat arvosanat saimme joustamisesta (8.8/10) ja reklamaatioiden käsittelystä (8,8/10). Näiden molempien osa-alueiden parantamiseksi tarvitaan parempaa viestintää. Minkälaista joustoa asiakkaat meiltä odottavat? Tarvitaanko laajempia palveluaikoja tai palveluiden parempaa räätälöintiä asiakaskohtaisesti? Tätä aiomme kysyä asiakkailtamme. Reklamaatioiden ja kaikenlaisten laatupoikkeamien selvittämistä meidän pitää parantaa. Laatupoikkeamat tulee selvittää mahdollisimman ripeästi ja jos prosessi meistä riippumattomista asioista kestää, prosessin etenemisestä täytyy pitää asiakasta entistä paremmin informoituna. Parempi viestintä on siis lääke tähänkin.

Samankaltaiset artikkelit

  • KOUVOLA CARGO HANDLING 20 VUOTTA

    20 VUOTTA CARGO HANDLINGIN MATKASSA 7.7.2023 Kouvola Cargo Handling täytti 20 vuotta. En aio pitää historialuentoa, mutta kerron miltä on tuntunut olla mukana Cargo Handlingin matkassa ja firman tarinaa tekemässä lähes alkutaipaleelta asti. URASIIRTO HELSINGIN EROTTAJALTA KOUVOLAAN Olen itse ollut firman perustamisesta lähtien yksi Cargo Handling Groupin osaomistajista ja vuodesta 2006 lähtien mukana myös yrityksen…

  • VUOSI 2025 PAKETISSA

    UUDET JUTUT JA INVESTOINNIT Moikka, Joulutunnelmissa ollaan jo varmasti jokainen, mutta tässä tulee Cargo Handling Groupin kuulumiset vuodelta 2025. Blogissa kerron, mitä uusia hommia meillä nyt tehdään ja minkälaisia investointeja teimme tänä vuonna. HAMINASSA PURAMME JA LASTAAMME LAIVOJA Aloitimme vuoden 2025 alussa satamatoimintojen parissa Haminan satamassa. Huolinta- ja varastotoimintojen lisäksi puramme ja lastaamme nyt Haminassa…

  • AEO:sta suurin etu on Tullin luottamus

    CARGO HANDLINGILLE AEO-VALTUUTUS Kouvola Cargo Handling Oy sai elokuussa 2025 Tullilta AEO-valtuutuksen. AEO-ohjelman tavoitteena on edistää kansainvälisten toimitusketjujen turvallisuutta. AEO-toimijana Cargo Handling Groupille tulee sekä velvollisuuksia että etuja. Yritys tekee mm. tullausten omavalvontaa ja jatkuvaa riskienhallintaa ja raportoi niistä Tullille. Yrityksen tilat ja tietojärjestelmät pitää olla turvalliset eikä ulkopuolisilla saa olla pääsyä varastoihin tai kuljetus-…

  • OLEMME NYT MYÖS HAMINAKOTKAN SATAMASSA!

    VARASTOTILAA LAIVALLA SAAPUVALLE TRANSITO-TAVARALLE HAMINAKOTKAN SATAMASSA Cargo Handling Group on avannut varaston HaminaKotkan satamaan. Kaikenlaisen välivarastoinnin tarve on lisääntynyt viime viikkojen aikana, sillä monien asiakkaiden logistiikka on nyt suuressa muutoksessa: mietitään uusia kuljetusreittejä, kuljetusmuodon muutoksia, lastien siirtokuormauksia konteista trailereihin jne. Uuden toimipisteen avaamisella vastaamme etenkin tullivarastoinnin kasvaneeseen kysyntään. Tullivarastoinnin etuna on se, että tavaroita voidaan…

  • JUSSI TOIKAN HAASTATTELU: JOKA PÄIVÄ OPIMME UUTTA

    URAPOLKU AUTONKULJETTAJASTA LOGISTIIKKAYRITYKSEN JOHTAJAKSI Jussi Toikka (48 v.) on Cargo Handling Groupin toimitusjohtaja. Jussin urapolku on ollut värikäs, sillä hän on uransa alkuvaiheessa tehnyt töitä mm. autonkuljettajana ja varastotyöntekijänä ja edennyt myöhemmin logistiikkayrityksen johtajaksi. Jussi on edelleen tiiviisti Cargo Handling Groupin jokapäiväisessä työssä mukana: hän tapaa asiakkaita ja suunnittelee tulevia töitä. Haastattelimme Jussia ja hän…

  • ISO 9001 LAATUJÄRJESTELMÄ ON TOIMINTAMME SELKÄRANKA

    Kouvola Cargo Handling Oy:llä on kesästä 2021 lähtien ollut ISO 9001 laatujärjestelmä. Järjestelmän myötä koko henkilökuntamme on mukana kehittämässä toimintaamme ja hyviä työtapoja ja käytäntöjä on nyt dokumentoitu aikaisempaa paremmin. Myös johtamiseen on saatu järjestelmän myötä uusia ajatuksia ja sisäistä viestintää on parannettu mm. säännöllisen työryhmätyöskentelyn ja sähköisten infotaulujen avulla. Tarkastelemme omaa toimintaamme säännöllisesti ja…